Заходи

назад вперед

«Спортмайстер»: консолідація, централізація, віртуалізація

Преса про нас:

Майстер спорту та активного відпочинку

Група компаній «Спортмайстер» (зі штаб-квартирою в Москві) заснована в 1992 р, працює на оптовому і роздрібному ринку товарів для спорту та активного відпочинку, займаючи третє місце в Європі і 12-е місце у світі серед спортивних роздрібних мереж. Крім однойменної торгової роздрібної мережі «СПОРТМАЙСТЕР» та її дистриб’юторського підрозділу, група також управляє торговельною мережею O’STIN (одяг та аксесуари в стилі casual). На даний момент торговельні мережі групи налічують більше 900 магазинів у країнах СНД, з яких близько 70 розташовані в найбільших містах України. Рітейлер постійно відкриває нові магазини. Так, в нинішньому фінансовому році (почався 1 вересня 2012 р) в Україні вже було відкрито понад 10 об’єктів мережі. І в планах у керівництва ГК не зменшувати темпів зростання, активно розвиваючись в обласних центрах і великих містах.

Нормативи

В кінці 2010 р на рівні групи компаній було прийнято стратегічне рішення про централізацію управління торговими мережами в рамках СНД, яку планується завершити в 2013 р. З урахуванням особливостей архітектури інформаційної системи, виникла необхідність у консолідації обчислювальних потужностей. В результаті впровадження в Українському філіалі ГК в рамках процесу централізації декількох великих корпоративних систем, що відрізняються ресурсоємністю, також потурбувалися нарощуванням обчислювальних потужностей. Після проведення внутрішнього аудиту, з’ясувалося, що більшість з трьох десятків використовуваних в київському офісі серверів закуповувалися ще в 2005-2006 рр., морально застаріли і потребують заміни. Нарешті, часто виникають ситуації, коли потрібно швидко розгорнути додаток з оперативним виділенням обчислювальних ресурсів.

«Ці фактори і послужили основною передумовою для проекту з модернізації ІТ-інфраструктури з використанням лезових систем і технологій серверної віртуалізації». Юрій Уманський

Крім того, бралося до уваги і те міркування, що централізовані ІТ-системи легше і дешевше розгортати, адмініструвати, аудиторські, а власнику — при грамотному застосуванні віртуалізації ресурсів — простіше розуміти загальну картину без поглиблення в технічні деталі.

 

Перший підхід до снаряда

Першим етапом проекту стала побудова ІТ-інфраструктури основного центру обробки даних. Він стартував на початку 2011 р. Підготовча стадія зайняла в цілому близько трьох місяців. Як це нерідко буває, найбільше часу потрібно на формулювання основних вимог і вироблення технічного завдання. З вибором постачальника при його створенні питань не виникло — в групі компаній вже багато років використовується обчислювальне обладнання Hewlett-Packard, по-суті, це корпоративний стандарт.

Після проведення підготовчої роботи і в результаті тендеру був обраний інтегратор, компанія Integrity Systems, з яким надалі разом велися роботи. З ним був підписаний комплексний договір, який крім обладнання включав також програмну платформу віртуалізації VMware vSphere 5 і комплексний пакет підтримки інфраструктури для критично важливих бізнес-додатків HP Critical Advantage строком на три роки. Частина обладнання була поставлена ​​відразу ж після цього, у липні, що залишився надійшло в кінці серпня. Монтаж і налагодження зайняли в цілому два тижні. Почалося перенесення найменш критичних сервісів головного офісу в Києві у віртуальне середовище.

Апаратна частина включала в себе шасі HP BladeSystem c7000, куди встановлені два 4-процесорних «леза» HP ProLiant BL680c на базі 10-ядерних чіпів сімейства Intel Xeon E7, обсяг оперативної пам’яті в кожному — 256 Гб. В якості основної системи зберігання даних обрана HP P6300 EVA в 4-поличної конфігурації. У кожну було змонтовано по 8 SAS-дисків малого форм-фактора (2.5 ″) обсягом 600 Гб. Таким чином, спочатку загальна ємність СЗД склала близько 15 Тб з хорошим запасом для масштабування. Для резервного копіювання застосовується рішення сімейства HP MSA P2000. Дві ці системи об’єднані в SAN-мережу. За безперебійне живлення устаткування відповідає ДБЖ НР R5500.

До слова сказати, питання енергопостачання майданчика в «Спортмайстере» було вирішене на належному рівні (що й не дивно, враховуючи відповідальність покладених на нього завдань, яка із запуском нової централізованої торговельної системи тільки зросте). Його забезпечує два незалежних уведення, підключених за схемою АВР. Мікроклімат у серверній забезпечують два промислові канальні кондиціонери Mitsubishi. Реалізована автоматична газова система пожежогасіння.

Другий підхід до снаряду

На початку минулого року розпочався другий етап проекту — побудова резервної площадки. На думку Юрія Уманського, з одного боку, завдання спрощувалося, тому що обчислювальні системи практично віддзеркалювали, з іншого — ускладнювалися, оскільки було потрібне ретельне опрацювання питань, пов’язаних з каналами передачі даних.

Підготовчі роботи велися з січня по квітень 2012 р. У травні був проведений тендер, в рамках якого знову переможцем вийшла Integrity Systems, і розміщено замовлення на обладнання. Поставка обладнання та його конфігурація припали на літо-осінь.

Резервна площадка розміщена на відстані близько 30 км від основної. Між ними проведено дві незалежних оптичних лінії. За словами Олександра Шаповалова, заступника директора з проектної роботи компанії Integrity Systems, для забезпечення відмовостійкості застосовуються основний і резервний оптичні канали (проходять по різних мостах через р.Дніпро). Було модернізовано ядро мережі. У київському офісі був встановлений корпоративний комутатор ядра мережі HP A10500, а в резервному ЦОД — лезовий комутатор HP 6200-10GE.

У загальній складності в проекті були задіяні три інженера Integrity Systems і аккаунт-менеджер, а також чотири представники замовника.

Нагородження

Як зазначає представник «Спортмайстера», основні цілі були досягнуті. Проект дозволив організації не тільки підготувати необхідну для впровадження нової облікової системи надійну, відмовостійку інфраструктуру, а й закласти хороший фундамент для подальшого динамічного розширення роздрібної мережі.

«Консолідація обчислювальних потужностей дозволила підвищити їх утилізацію, а широке застосування технологій віртуалізації — поліпшити керованість». Олександр Шаповалов

Усі наявні на сьогодні сервери (в загальній складності їх близько 100) та мережеве обладнання (порядку 70 пристроїв Cisco) обслуговують три системних адміністратора. Підтримку надає інтегратор і компанія HP — в рамках рішення HP Critical Advantage, що передбачає наявність виділеної групи підтримки, добре знає середовище замовника і вимоги бізнесу, гарантоване відновлення функціонування обладнання протягом 6 годин, а також проведення проактивних робіт.

Що цікаво, вже навіть був випадок виклику сервісної підтримки. «У середині лютого був збій. Без затримок (ввечері) приїхали фахівці та оновили прошивки контролерів. Відпрацювали відмінно, — поділився інформацією Юрій Уманський. — Так що ми абсолютно не шкодуємо про витрати. А системні адміністратори сплять спокійно»..

 

Навчені досвідом

Звичайно, гладко все проходить тільки на папері, а в реальних впровадженнях уникнути непередбачених ситуацій непросто. Це стосується і розглянутого проекту.

Наприклад, в рамках реалізації проекту виникли складнощі з межвендорной несумісністю. У фахівців не виходило налаштувати ЕtherChannel на комутаторі ядра, позначалися проблеми взаємодії стека комутаторів Cisco і HP. Відповідний «кейс» був відкритий в HP. На поточний момент проблема вирішена.

Між тим, цікавим є питання ліцензування ПЗ, який був ускладнений, у зв’язку із застосуванням технологій віртуалізації. Як розповів Юрій Уманський, проблема полягає в тому, що розробники ПЗ не враховують, які реальні потужності задіюються для виконання їх рішень. І дуже часто замовників змушують купувати ліцензії на весь фізичний сервер. «Тому при покупці потужного обчислювального устаткування потрібно брати до уваги ліцензійні умови програмних продуктів, вони можуть нести додаткове фінансове навантаження», — радить ІТ-директор української філії ДК «Спортмайстер».

Нові змагання

На початку нинішнього року був ініційований процес перекладу продуктивних систем на нову обчислювальну систему. На поточний момент всі сервіси «Спортмайстера» виконуються у віртуальному середовищі (приблизно по 50 на кожен фізичний сервер).

1 березня стартувало впровадження нової облікової системи в магазинах мережі. В рамках цього проекту сервери з магазинів O’STIN будуть прибрані. Всі ПК магазину за наявними каналами зв’язку будуть безпосередньо взаємодіяти із загальним центром обробки даних. Передбачається пакетний режим обміну інформацією касових вузлів з обчислювальною площадкою в ЦОД з вказаною періодичністю. Це забезпечить катастрофостійкість роботи торгових точок. Мережа «СПОРТМАЙСТЕР» поки буде працювати в колишньому режимі, але також розглядає дану архітектуру.

Враховуючи зростання обчислювальної потужності ІТ-системи, Юрій Уманський планує відмову від дорогого підходу повного віддзеркалювання площадок на користь резервування критичних для бізнесу сервісів (торгова система, фінансові модулі, відвантаження товару та ін.). Вже закінчена процедура ранжирування сервісів.

«Як таких клієнтських онлайн-сервісів на наших майданчиках в Україні немає, тому, якщо відбудеться аварійна зупинка, у нас є 10-15 хвилин щоб зрозуміти, що відбувається і перенести при необхідності сервіс на резервну площадку».Юрій Уманський

Новини

next prev